سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
بسیجی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» منتظر واقعی باید فکر، دل و عملش مهدوی باشد/فکر مهدوی

فکر مهدوی :

جایگاه امام زمان در نظام آفرینش : هر چیز یک جایگاهی دارد، اب به تعبیر قران مایه حیات است، « و من الماء کل شی حی»، کوه ها جایگاهی دارند، درخت ها جایگاهی دارند اکسیژن لازم را همین درخت ها برای ما تولید می کنند. همین طور بقیه اشیاء، خورشید یک جایگاهی دارد.

قران تعبیری دارد که هزاران ملک خورشید را به دوش می گیرند و از این سو به آن سو می برند.قران می گوید این فرشتگان مأموران الهی هستند که این عالم را در یک نظم خاصی قرار داده اند.هر چیز یک جایگاهی دارد. سؤال اینجاست در ذهن من جایگاه امام زمان چگونه است؟ آیا مثل آب است، نه بالاتر است.اگر آب مای? حیات است به برکت امام زمان است.صدقه سری امام زمان است.

نفس کشیدنمان را مدیون امام زمان هستیم.در زیارت جامعه می خوانیم آغازگر آفرینش شمایید.«خدا به خاطر شما خلق کرد و پایان خلقت هم شما هستید.»تا آخرین انسان روی زمین هست حجت خدا هم هست.«به خاطر شماست که باران می بارد، به خاطر شماست که بلا از انسان ها دفع می شود.»، این جایگاه امام زمان است.

نظمی که در کهکشان ها هست نظم بسیار فوق العاده ای است، خیلی نظم عجیبی است.دانشمندان علم نجوم از حالبا برآورد می کنند سه هزار سال بعد در چه سالی، در چه ماهی، در چه روزی، در چه ساعتی، در چه دقیقه ای و چه ثانیه ای خورشید گرفتگی می شود، ماه گرفتگی می شود.بر چه اساسی چنین حرفی را می زنند، به خاطر همین نظم است.تمامی اجرام آسمانی در یک نظم فوق العاده در حال حرکتند.ماه و خورشید و ... در منظومه شمسی، منظومه شمسی در کهکشان راه شیری، کهکشان راه شیری در غالب بقیه کهکشان ها همه به سمت ستاره «وگا» می روند و یک نظم عجیبی است.آخرین ستاره ای که با قوی ترین تلسکوپ های جهان توانستند آن را رصد کنند با تلسکوپ هایی که قطر عدسی آن 8 متر است، فاصله اش تا زمین سه ملیارد سال نوری است.عجایبی هست در عالمی که بالای سر ماست.کره زمین در برابر اجرام آسمانی مانند یک تکه کاه است روی یک اقیانوس بزرگ و آن اقیانوس بزرگ عالم هستی است.تمام آنچه که بشر تا کنون به آن دست پیدا کرده از اجرام آسمانی، نسبت به آنچه که نمی داند یک درصد فضا است.و این نظم مدیون و مرهون کسی است که خداوند او را واسطه غیب قرار داده است.اگر او نباشد در یک لحظه تمام این نظم به هم می خورد.اگر ما این را درک کنیم که امام زمان دارای چنین جایگاهی است قطعاً هر روز به یاد امام زمان خواهیم بود، قطعاً برای ظهورش دعا می کنیم، قطعاً برای سلامتی اش دعا می کنیم.منتظر از لحاظ فکری باید مقام امام زمان را در جایگاهی که هست قبول داشته باشد.

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » بسیجی ( سه شنبه 89/10/21 :: ساعت 9:18 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شما تشریف نداشتید، ما نجنگیدیم، ما دفاع کردیم!
به مناسبت تسخیر سفارت اسرائیل در مصر
حجاب و عفاف
سر بر آسمان خدا
ما شیعه ی چنین مولایی هستیم...
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 7
>> مجموع بازدیدها: 38476
» درباره من

بسیجی
بسیجی
عزیزان من بسیجی شدید، مبارک است؛اما بسیجی بمانید.ایستادگی در راه مهم است.بسیجی ماندن متوقف است به این که دائم خودمان را مراقبت کنیم، مواظبت کنیم و از راه بیرون نرویم.

» پیوندهای روزانه

دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای [7]
شناخت رهبری [4]
[آرشیو(2)]

» آرشیو مطالب
آذر 89
دی 89
بهمن 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
لحظه های آبی
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
نشریه حضور
یگان امل های مدرنیسم نشده
حامیان ولایت
منطقه آزاد
برادران شهید هاشمی
نه/دی/هشتادوهشت
فاطمیون لنجان
وبلاگ شخصی مرتضی صادقی
صل الله علی الباکین علی الحسین
ارزشیها
جزیره مجنون
دکتر علی حاجی ستوده
فازستان
بهترین اسلحه:عشق
فاطمیون
آخرین منجی
من هیچم
سنگر عشق
پایگاه مهدویت
نگاه بیدار
سردار شهید حسین قجه ای
مهتاب سبز

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب